Polacy kupują coraz więcej komputerów poleasingowych. Głównie laptopów. Stacjonarne nie bardzo schodzą
Niskie ceny i wydajność napędzają sprzedaż komputerów poleasingowych (Fot. serwis agencyjny MondayNews)
Firmy handlujące takim asortymentem zanotowały wzrosty nawet o kilkadziesiąt procent w ciągu roku. Klientów przyciąga bardzo dobry stosunek ceny do jakości, zwłaszcza w przypadku modeli biznesowych i znanych marek. Sprzęt, który można kupić za mniej niż 500 zł, zdobywa popularność kosztem tzw. komputerów marketowych. Ponadto, sklepy udzielają gwarancji, nawet do trzech lat, a przed sprzedażą dokonują odpowiednich testów jakości. Ostatnio coraz częściej wybierane są laptopy, natomiast spada zainteresowanie urządzeniami stacjonarnymi. Zdaniem ekspertów, taki sprzęt jest całkiem dobry jakościowo, a rynek ma jeszcze spore rezerwy i z pewnością będzie rósł. Ostrożne prognozy wskazują na 4-6% w skali roku.